‘Dünyanın En Çok Görüşülen Rehberi’ ile Floransa’ya Dönüyor

urfali

Global Mod
Global Mod
“Donatello’nun ‘David’ini, Rönesans’ın ilk çıplak heykeli olan Bargello’da neredeyse hiç kimse görmeye gelmiyor,” diye yakındı Mary McCarthy 1959’da Amerikan seyahatinin bir başyapıtı olan “Floransa’nın Taşları”nda yazı. Meşhur bir muhalif eleştirmen olarak, Michelangelo’nun David’ine aşırı değer verildiğine inanıyordu ve savaş sonrası Amerikalı gezginler kuşağı için yazarken, onların daha önceki bir heykel geleneğini takdir etmelerini istedi.

Elbette, bu son iki pandemi yılında Donatello’nun “David”ini çok az kişi gördü, ama o şimdi anını yaşıyor, tıpkı seyahat yeniden başlarken – Floransa, yaratıcısının başrolde olduğu muhteşem bir sergi açtı. 31 Temmuz’a kadar Palazzo Strozzi ve Bargello Müzesi’nde olacak olan Donatello, Rönesans sergisi, okyanusu aşıp gezebileceğiniz türden bir sergi.

Şu anda Floransa’da hayatta bir kez yaşanabilecek bir diğer an, Brancaccci şapelindeki fresklere yaklaşma fırsatı, Masaccio’nun kilisesini tercih eden McCarthy tarafından eşit derecede takdir edilecek bir fırsat. 1420’lerden sonraki dönemlere kadar freskler, Uffizi Galerisi’ndeki daha ünlü Botticelli tabloları (kendi görüşüne göre fazla güzel, fazla çiçekli). McCarthy, Masaccio’nun fresklerini “uzaysal enginlikleri, derin, devasa hacimleri ve bir deniz fenerinin arama ışını gibi havadan perspektifte paneller arasında gezinen amansız görüş açıklığı” nedeniyle kutladı.



Mary McCarthy 1959’da “Donatello’nun ‘David’ini… Rönesans’ın ilk çıplak heykelini görmeye neredeyse hiç kimse gelmiyor” diye yazmıştı. , heykel yeni bir sergide yer alıyor ve izleyicilere genellikle gözden kaçan bir heykeli görme şansı veriyor. Kredi… The New York Times için Susan Wright



Brancacci şapeli restore ediliyor ve bilet rezerve etmeyi başaran ziyaretçiler (Floransa’da alınması en zor biletler) iskeleye tırmanarak kendilerini Masaccio’nun Adam ve Meskene’si ile yüz yüze bulabilirler, çünkü onlar Cennet’ten kovulurlar. Mary McCarthy bile bunu asla yapamadı.




Yeni yapılan – zaman zaman dolu, ancak temelde yeniden doğan – seyahatin baş döndürücü duygusuyla, belki de sahip olduğumuz bazı yerlere tekrar bakma şansı geliyor. yeni ve daha az yorgun gözlerle dünyanın güzelliklerini hafife alın ve takdir edin.

Dikkat edin, McCarthy 1950’lerde Floransa ve onun çok ünlü altın tarihi konusunda biraz yorgundu. “Çağdaş zevk için, Floransa’da çok fazla Rönesans var” diye yazdı “Floransa Taşları ”. “Çok fazla ‘David’,” diye devam etti, küçümseyerek, “çok fazla rustik taş, çok fazla sırlı pişmiş toprak, çok fazla Bambinoslu Madonna.”

Aslen The New Yorkerin 1959’da yayınlanan makale , çoğu yetenekli Alman Amerikalı fotoğrafçı Evelyn Hofer tarafından bolca fotoğraflanan bir sehpa kitabı haline geldi. McCarthy’nin 1956-57’nin en çok satan arka kitabı olan “Venice Observed ‘un devamı niteliğindeydi.

1959’da, Floransa’da zaten aşırı turizmden yakınıyordu, “Kuzeyden gelen barbar ordularından, şortlu turist filolarından, sandalet veya yürüyüş ayakkabısı giyen… Yarım Kabuktaki Venüs.’” Uffizi’de ve Michelangelo’nun “David”inin çevresinde kalabalıklar olmasına rağmen, Floransa’nın kalbinin ve ruhunun anahtarı olarak gördüğü yerlere çok az kişi gitti.




Ve şimdi, Floransa turistleri gerçek bir sevinçle karşılarken, belki de özellikle şimdiye kadar dönenlerin bireysel maceracılar, sanatseverler olma eğiliminde olmaları nedeniyle. , İtalya bağımlıları, McCarthy’nin düşünceli ve kendine özgü sesi, özellikle harika bir şirket olmasını sağlıyor.



Duomo’nun içi. Katedralin yapımına 1296 yılında başlayan Arnolfo di Cambio, “yüksekliği ve güzelliği açısından o kadar muhteşem ki, Yunanlılar ve Romalılar tarafından en büyük güçlerinin olduğu zamanlarda üretilmiş olan her şeyi geride bırakacak” bir yapı üretmek için yola çıktı. Kredi… The New York Times için Susan Wright



Duomo’nun Sırları

McCarthy’nin Michelangelo’nun “David”i ve şu Botticelli’ler hakkında şüpheleri vardı, ama Duomo’ya derin bir saygı duyuyor: “çok asil — sağlam, uzun boylu , mezar, masif kemerleri desteklemek için yerden meşe gibi yükselen büyük taş sütunlarla.”

Brunelleschi’nin muhteşem kubbesinin öyküsünden önce, katedrali 1296’da başlatan Arnolfo di Cambio’yu düşünmenizi ve sıradaki benzersiz Floransa kibrini duymanızı istiyor: yüksekliği ve güzelliğiyle, Yunanlılar ve Romalılar tarafından en güçlü oldukları zamanlarda üretilen her şeyi geride bırakacak.” Katedralde 15. yüzyıl ressamı Paolo Uccello’nun bir fresk var, Floransa için savaşan İngiliz paralı asker Sir John Hawkwood’un trompe l’oeil “sahte binicilik heykeli”, burada size Uccello’nun perspektifle mücadelesini gösterecek. ve onu Floransa’nın en önemli arkası olarak gördüğü heykele bağlar.

“Floransa’nın Taşları” hiçbir zaman bir rehber kitap olarak tasarlanmamıştı, ancak yıllardır Floransa’da dolaşırken onu bir rehber kitap olarak kullandım. Uzun zamandır McCarthy’nin yazılarına takıntılıyım ve gazetecilik öğrencilerine hem kurgusal olmayan hem de kurgusunu öğretiyorum. Floransa’yla olan ilişkisi yoğun ve karmaşıktır ve kitap, pek çok turistin onu neredeyse verili kabul edebileceği kadar ünlü bir şehri inceleyen müthiş bir zekanın kaydı olarak duruyor; bir şehir turistlerle o kadar kalabalıktı ki, gerçek bilginler daha az belirgin zevkler arayarak onu atlayabilir.

Son iki yılda, katedral cephesinin vaftizhanenin kapılarına baktığı Piazza Duomo’da bile, Floransa’nın kendini boş hissettiği zamanlar olmuştur. Lorenzo Ghiberti, 15. yüzyılda Michelangelo tarafından “Cennetin Kapıları” olarak adlandırıldı. O meydanı boş görmek – turist yok, at arabası gezintisi yapan kimse yok – pandemi Floransa’nın ürkütücü deneyimlerinden biriydi, ancak bu günlerde genel olarak yeniden hareketli – çok sayıda İtalyan, çok sayıda Avrupalı ve giderek artan bir şekilde Amerikalı.

Bugün vaftizhane kapıları kopyadır; orijinaller, katedralin arkasındaki Duomo Eserleri Müzesi’ndedir. Bu, McCarthy’nin Arnolfo di Cambio ve Donatello’nun erken Rönesans heykelini korumayı sevdiği bir müze, ama o parlak yeni sergiyi hiç görmedi; Bugün baktığınız şey 19. yüzyıl neo-Gotik yeniden tahayyülü. 1 Ağustos’a kadar müze, Michelangelo’nun kendi mezarı için tasarladığı Floransa heykeliyle yan yana yerleştirilmiş Roma ve Milano heykellerinin kalıplarıyla birlikte üç Pietà imgesini barındırıyor.



11. yüzyılda inşa edilmiş bir ortaçağ bazilikası olan San Miniato al Monte tepesinin mahzeninde, Roma sütunlarından oluşan “taşlaşmış bir orman”dır. ve kiliseye dahil edilmiş başkentler. Kredi… The New York Times için Susan Wright



Floransa’nın altında, ‘batık bir Roma’

Son dört yıldır, pandemi sırasında seyahat (ve öğretim) müzakereleri yaparak Floransa’da yaşıyorum ve ders veriyorum. Ağustos 2020’de, elimde turist olmadığımı gösteren bir belge klasörüyle Roma’ya uçtuğumda, uçuşu ürkütücü buldum ama dünyanın hala orada olduğunu görmek beni çok mutlu etti. Şimdi aşılar ve güçlendiricilerle seyahat, bir bağlantı kurma, arka ve tarihin size fısıldadığını doğrudan duyma fırsatı gibi geliyor.

Arka ve tarihe uyum sağlayan McCarthy, “Floransa’nın Taşları”nda, “Floransa’nın yüzeyinin altında batık bir Roma yatmaktadır” diye yazar, böylece Rönesans’ın antik çağdaki yeniden yaratımlarına ve klasik kökenlerine geri dönebilirsiniz. Onunla birlikte 11. yüzyılda şehre bakan bir tepenin en yüksek noktasında inşa edilmiş bir ortaçağ bazilikası olan San Miniato al Monte’ye gittim. Floransa ve Duomo’nun manzarası, yakındaki Piazzale Michelangelo’dan bile daha muhteşem ve kilisenin mahzeninde, McCarthy’nin vaat ettiği gibi, çeşitli Roma sütunları ve sütun başlıklarından oluşan “taşlaşmış bir orman” vardı. kilise.

Beni Santa Maria Novella kilisesine götürmesine izin verdim, cepheye hayran kaldım, her iki tarafa da gömülü bilimsel aletleri, bir cüce ve bir usturlapı ve ayrıca çok önemli bir Masaccio freskini gösterdim. Bu Trinity freskindeki figürlerin ve haçın düzenlenmesinde McCarthy, freski felsefe ya da matematikteki bir kanıtla karşılaştırarak “Doğanın büyük düzenli planını tek bir tasarımda kucakladığını” bulur: bir dikdörtgenin içine yazılan şekil; ve merkez, üçgenin tepesi ve her şeyin zirvesi Baba Tanrı’nın başıdır.

McCarthy’nin Floransa’dan önceki projesi, Katoliklik üzerine bir yorumcu olarak iddiasını ortaya koyduğu, karmaşık ve genellikle sert bir çocukluk döneminde dinin nasıl gizem ve güzellik sunduğunu tartıştığı, keskin “Bir Katolik Kız Çocukluğunun Hatıraları”ydı. Keşke, “Meskene’nin Bahçe’den sürülürken uluyan bodur vücudu ve açık ağzından” özellikle etkilendiği Brancacci şapelindeki iskeleye tırmanabilseydi, bu da McCarthy’nin “bütün korku ve insan durumunun deformitesi.”

Masaccio, Rönesans arka ve heykel ilişkisini yeniden düşündürüyor; büyük yenilikleri arasında boyadığı vücutların ağır heykelsi varlığı ve ayrıca ufuk noktası perspektifinin ilk kullanımı; edebiyat tarihçisi Stephen Greenblatt “Adem ve Konuta’nın Yükselişi ve Düşüşü”nde şöyle yazıyor: “Masaccio’nun unutulmaz figürleri…

McCarthy kurtuluşu, Masaccio’nun şapeldeki diğer figürlere, iyileşen sakata veya sadaka alan yaşlı kadına yaptığı benzer gerçekçi ayrıntılarda buldu; ”



Mary McCarthy 1960’ların başında Paris’te masasında. Kredi… Getty



Donatello’ya Övgü

Mary McCarthy şimdi Floransa’ya geri dönseydi, Donatello’yu ve onun “David”ini (ebedi Michelangelo yerine) spot ışığında görecekti. “Donatello, The Renaissance”ın çoğu, Medici’nin rakipleri olan bir Rönesans bankacılık ailesi olan zengin Strozzi tarafından 1489’da başlatılan aristokrat bir saray olan Palazzo Strozzi’dedir. Palazzo Strozzi’nin büyük sergi salonlarında, Donatello’nun Floransa ile yakından bağlantılı olan kariyerinin keşfine çıkıyorsunuz. Donatello 1386’da bir zanaatkarın oğlu olarak doğdu ve kuyumcu ve heykeltıraş Ghiberti’nin yanında çıraklık yaptı ve aynı zamanda mimar ve heykeltıraş Brunelleschi’nin yakın arkadaşı oldu. 1400’lerin başında birlikte Roma’ya gittiler ve antik ve klasik arka kalıntılarını inceleyerek bildiğimiz anlamda Rönesans’ı yarattılar.


2022’yi Tanımlayacak Seyahat Trendleri

Kart 1 / 7


İleriye bakmak. Dünyanın dört bir yanındaki hükümetler koronavirüs kısıtlamalarını gevşetirken, seyahat endüstrisi bu yılın seyahatin uğultulu bir şekilde geri döneceği yıl olmasını umuyor. Beklemeniz gerekenler:




Hava yolculuğu. Geçen yıla göre çok daha fazla yolcunun uçması bekleniyor. Yine de en son giriş gereksinimlerini kontrol etmeniz ve şimdilik bir maske takmanız gerekecek. Ancak ülkeler turistlere yeniden açıldıkça daha fazla destinasyon ulaşılabilir olacak.




Konaklama. Pandemi sırasında birçok gezgin kiralık konutların sunduğu mahremiyeti keşfetti. Oteller, şık uzun süreli konaklama tesisleri, sürdürülebilir seçenekler, çatı barları ve ortak çalışma alanları sunarak yeniden rekabet etmeyi umuyor.




Kiralık araba. Gezginler daha yüksek fiyatlar ve daha yüksek kilometreli eski arabalar bekleyebilirler, çünkü şirketler filolarını henüz genişletememişlerdir. Alternatif mi arıyorsunuz? Araba paylaşım platformları daha uygun fiyatlı bir seçenek olabilir.




Geziler. Yılın inişli çıkışlı başlamasına rağmen, Omicron’un yükselişi sayesinde gemi seyahatlerine olan talep yüksek kalmaya devam ediyor. Lüks keşif seferleri şu anda özellikle çekici çünkü genellikle daha küçük gemilerde seyrediyorlar ve kalabalık yerlerden uzaklaşıyorlar.




Hedefler. Şehirler resmen geri döndü: Gezginler, Paris veya New York gibi bir metropolün manzaralarına, ısırıklarına ve seslerine dalmak için can atıyor. Daha dinlendirici bir zaman için, ABD’deki bazı tatil köyleri, bir tatil planlamanın tahminini ortadan kaldıran neredeyse her şey dahil bir modele öncülük ediyor.




Deneyimler. Cinsel sağlığı merkeze alan seyahat seçenekleri (çiftlerin inzivaya çekildiklerini ve yakınlık koçlarıyla deniz kıyısındaki seansları düşünün) popüler hale geliyor. Bu arada, eğitim eğilimi olan geziler, çocuklu aileler tarafından giderek daha fazla aranıyor.






Donatello’nun pişmiş toprak ve mermerden yapılmış kabartma heykelleri, McCarthy’nin neden onun eserinin gerçek ruhu olarak gördüğünü anlamama yardımcı oldu. Floransalı Rönesans. Rölyefleri, Rönesans’ın düzlem ve perspektif anlayışına öncülük etti ve karmaşık sahnelerin geometrisini yeniden icat etti. Bunu Rönesans ressamlarının yaptığı gibi düşünüyoruz, insan vücuduyla ilgili dersler için klasik heykele geri dönüyoruz, ancak bu sergi arka’nın yeniden keşfinin merkezine heykeltıraşları, hepsinin merkezine de Donatello’yu koyuyor.

Sergi, sarayın üst katındaki 14. yüzyıldan kalma devasa salon olan “Donatello Odası”nın yeniden düzenlendiği Bargello’da devam ediyor. McCarthy, Donatello’nun duvardaki bir nişte yüksekte bulunan St. George’u “Spartalı bir atlet ya da genç bir Roma İmparatorluğu kurucusudur” diye yazmıştı. Bu yeni düzenlemede onun hemen önünde, sonunda bir sütun üzerinde duran, Verrocchio ve Desiderio da Settignano’dan iki başka David’le çevrili o çıplak bronz “David Victorious”a geldiniz. David, Floransa’da popülerdi çünkü şehir kendisini küçük ama güçlü, daha büyük, daha güçlü rakiplere karşı zafer kazanmış olarak görüyordu.



Floransa’daki Piazza della Repubblica’da, 31 Temmuz’a kadar açık olan Donatello sergisinin reklamı yapılıyor. Kredi… The New York Times için Susan Wright



Şu “ilk çıplak heykel of the Renaissance”, Medici için 1440 civarında yapıldı ve Michelangelo’nun kahraman figürünü bekliyorsanız, Donatello’nun David’ini hafif, kırılgan, genç bulacaksınız. Michelangelo’nun daha büyük David’i gibi, Donatello’nunki de sandaletleri dışında tamamen çıplak ve oldukça tuhaf bir sınır, muhtemelen az önce Goliath’ın kafasını kesmek için kullandığı büyük kılıca yaslanmış; bir ayağını o sakallı kupanın üzerine koyuyor – bir yetişkine karşı zafer kazanan ergen bir erkek. McCarthy, kendisinin “bir travesti ve fetişistin cezbedici bir muğlaklık rüyası… bir zorlamanın kışkırtıcı bir cilvesi” olduğunu gözlemler.

McCarthy, heykellerin ve heykeltıraşların cinselliğini üstlenirken kendi itibarına oynuyordu. 1950’lerin sonlarında, kısa öykülerinin cinsel dürüstlüğü sayesinde zaten biraz skandal – ya da en azından kötü şöhretli – bir figürdü. 1963’te en çok satan romanı “Grup” hâlâ gelecekteydi, ancak 1954’te edebiyat dergisi Partisan Review’da en belirgin bölümü olacak olan “Dottie Kendinden Dürüst Bir Kadın Yapıyor”u yayınladı. Bu, Dottie’nin bekaretinden vazgeçtiği ve sevgilisinin tavsiyesi üzerine hemen bir peser veya diyafram için hazırlandığı bölümdür.




Bir lise öğrencisi olarak dikkatle okuduğumu hatırladığım bir bölüm ve yaşlılar üzerinde (ve sonsuz sayıda daha fazla) benzer bir izlenim bırakmış gibi görünüyor. sofistike) arka eleştirmen Bernard Berenson, McCarthy’nin Floransa’ya ilk seyahatinde kendisiyle tanıştırılınca kendisine “Pesarinizi de yanınızda getirdiniz mi?” diye sordu. (McCarthy, sevgili arkadaşı Hannah Arendt’e şöyle yazmıştı, “Çalışmama aşinaydı, beni peserle ilgili olandan uygun ve yaramaz bir alıntıyla karşıladı – hayal edin! Kendimi çok şok hissettim.”)

üçüncü kocası Bowden Broadwater ile evli, ancak 1950’lerde Avrupa’ya yaptığı geziler, Berenson ve Igor Stravinsky de dahil olmak üzere bir dizi tanınmış beyefendiyle yoğun flörtleri içeriyordu; “Keşke hayranlarım bu kadar yaşlı olmasaydı,” diye yazdı kocasına.

Bağlantı kurma

Dünyanın açılmaya başladığı şu anda, McCarthy’nin kitabıyla Floransa’yı gezmek, beni şehrin içinden geçerek dünyanın en inatçı rehberiyle gönderdi. bu Donatello anı, bu Masaccio anı.

“Floransa’nın Taşları” size bir şehri tanımanın sadece onun cazibe merkezlerini bilinçli bir şekilde keşfetmekten ibaret olmadığını, tarih, arka ve mimari arasında bağlantılar kurmak, takip etmek istediğiniz konuları seçmek olduğunu hatırlatıyor. peşinden gidilecek karakterleri bulmak ve en çok öykülenen ve en çok çoğaltılan tablo ve heykellerle bile yakından bakmak ve onları kendinize ait kılmak arzusuyla karşılaşmak.

Ve Mary McCarthy mükemmel bir arkadaştır, kulağınızdaki mükemmel ses – her zaman ilginç, biraz beklenmedik – şehre tepki verirken kendi sesinizi bulmanıza yardımcı olur. Ve kendinizi kaçınılmaz olarak geri adım atarken ve onun bazı mutlak yargıları ve kapsamlı değerlendirmeleriyle tartışırken bulduğunuzda, sonunda kendi yönteminizle ölçü almaya başladığınızı bilirsiniz.


New York Times Travel’ı takip edin Instagram , Twitter ve Facebook . Ve , bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve ilham almak için haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? 2022 için 52 Değişen Dünya için Yerler sayfamıza göz atın.
-
 
Üst